Ervaringen

Reactie van een moeder:

In 2014 kwamen wij in contact met Natascha. Onze zoon Dylan was toen 6 jaar en had toen veel moeite met lezen en spelling op school. Ging niet graag naar school en zat totaal niet lekker in zijn vel. Hij was erg ongelukkig,wat als ouder je hart breekt.Als ouders hadden wij het vermoeden dat Dylan een beelddenker en hoog sensitief was. De school wilde hier echter niet aan.

Bij Natascha was Dylan helemaal op zijn gemak. Samen thee drinken en kletsen waren de dingen waar hij naar uitkeek.Natascha gaf de erkenning van zijn hoog sensitiviteit,wat een opluchting. Er ging een nieuwe wereld voor ons open. We kregen een hoop informatie over wat hoog sensitiviteit inhoudt en hoe we Dylan konden helpen.Later bleek ook dat Dylan dyslectisch was. Dankzij de hulp van Natascha hebben wij als ouders een punt kunnen maken op school om Dylan die erkenning te geven,voor zowel zijn dyslexie als zijn hoog sensitiviteit.Nog steeds doet Dylan elke dag de oefeningen die hij van Natascha heeft geleerd.Hij is op dit moment een heel blij kind Die zich gehoord voelt.Soms kom je een engel tegen en voor ons was Natascha dat voor Dylan. hij zou zo weer een kopje thee bij je komen drinken. Dank je wel.....

 

 

Reactie van Wilma:

Omdat onze zoon Max (9 jr) moeite heeft met lezen,waarschijnlijk woordblind is,en zich op school moeilijk kan concentreren,werd ik door onze manueel therapeut doorverwezen naar Natascha van Vliet. Zij heeft met bewegingsoefeningen hem "sterker"gemaakt.

Na een wat moeizame eerste week op school,was de tweede week goed begonnen! Max heeft altijd moeite met doorzetten en oefenen. Hij is inmiddels keihard aan het oefenen voor zijn gitaarles en heeft daarvoor een enorme pluim gekregen van zijn leraar en vindt het weer leuk.

Onze jongste zoon Thor(7 jr) is een woelwater,maar erg gezellig!Omdat Max zo ontzettend opgeknapt was van de therapie van Natascha, ben ik met Thor ook 1x bij haar geweest, met resultaat!! Hij luistert beter,is minder boos en heerlijk in de klas.( volgens de juf)

Al met al zeer de moeite waard.De jongens vonden de oefeningen met Natascha leuk en gezellig. Het gaat allemaal in een ontspannen sfeer en op een positieve manier. DANK.

Reactie van een moeder:

Hallo Allemaal,

Ik ben een moeder van drie kinderen,mijn oudste had moeite om zich te concentreren op school,was onrustig en zat zichzelf soms behoorlijk in de weg.Hij plaste nog in zijn bed.Toen ik hoorde van Natascha dacht ik,daar moet ik heen!

Ik ben geweest en met goede resultaten,hij krijgt nu zijn werk af,is veel liever voor zijn broertje en zusje en plast bijna niet meer in zijn bed.Hij vindt de druppels ter ondersteuning lekker en vindt het heel leuk om zo af en toe terug te gaan.

Ik heb mijn eigen kind weer terug en dat dankzij Natascha.Jullie begrijpen dat ik erg blij ben met haar.

Natascha bedankt daarvoor!!!

Reactie van Linda:

Op 6 feb kwam ik voor het eerst bij Natascha met Bob.Ik kwam met Bob omdat hij wat leerachterstand op school had(gr 3) en niet lekker in zijn vel zat.Bob werd snel boos en je moest alles wel 10 keer vragen,en in de nacht was hij nog niet zindelijk.

Aan Natascha vertelde ik dit allemaal en zij ging ermee aan de slag.Ze werkte aan de innerlijke rust met Kinesiologie.Daarmee worden energiebanen in je lichaam en de samenwerking tussen li en re hersenhelft meer geactiveerd.Soms zijn er blokkades in je lichaam waar jezelf niets van af weet,maar daardoor kan het wel zijn dat je niet lekker in je vel zit en dat sommige dingen niet lekker gaan zoals bv het leren op school en de prikkels van buitenaf goed ontvangen.

Ik ben in totaal 3x bij Natascha geweest,Bob is inmiddels ook droog in de nacht,op school gaat hij vooruit en zijn stemmingen zijn veel beter.Hij heeft veel meer rust om dingen in zich op te nemen.Kortom Bob is echt veranderd en kan nu meer genieten van dingen zonder boos te worden.

Bedankt Natascha,groetjes Linda.

Reactie van Mariska:

In december 2012 ben ik voor Kjell bij Natascha geweest voor de "ik leer anders" methode. Kjell is dyslectisch en heeft erg veel moeite met spelling. Hij gaf mij ook vaak aan dat hij geen woorden zag, maar plaatjes. Een beelddenker dus. Op aanraden van de juf heb ik contact gezocht mat Natascha. Ze is aan de slag gegaan met Kjell door hem kamertjes te laten maken in zijn hoofd. Een letterkamertje voor de woorden en een rekenkamertje voor de tafels. Ze leerde ons hoe we de woorden in Kjell zijn letterkamertje konden zetten. Kjell pikte het heel snel op en ik stond versteld. Ieder woord kon hij foutloos opschrijven als hij in zijn letterkamertje het woord opzocht op de muur. Thuis zijn we verder gegaan met nieuwe woorden in zijn hoofd zetten en ook de spellingsafspraken van school.

Het resultaat mocht er zijn. Voor het eerst werden er voldoendes gehaald voor zijn dictees. Je zag Kjell opfleuren en enthousiast worden. Hij heeft nu veel meer zelfvertrouwen. Het is erg jammer dat ik niet al veel eerder van deze methode heb geweten. Dat had Kjell veel verdriet bespaard. Ik weet zeker dat er heel veel kinderen zijn, die baat hebben bij "ik leer anders". Wij zijn Natascha in ieder geval heel erg dankbaar.

Mariska.

                                                Ik Laat jouw energie stromen

    

© vrijwijshart.nl | site door Sign-mention